O nas

Marketing Szeptany – Agencja Reklamowa New Media Silesia

Marketing szeptany był od zawsze przez przedsiębiorców ulubionym źródłem pozyskiwania klientów. Jest to najbardziej naturalna metoda jednak obarczona dość dużym ryzykiem jeśli tylko na nim chcemy oprzeć cały swój biznes, chyba że trochę mu pomożemy...

Buzz marketing, inaczej marketing szeptany jest formą marketingu, która w czasie rozwoju Internetu wciąż zyskuje na popularności i wartości. Jak sama nazwa wskazuje, polega on na nienachalnym podszeptywaniu konsumentom o danej marce, produkcie czy usłudze i jej zaletach. Głównym celem jest wywołanie ogólnej dyskusji o danej firmie i jej marce, ale w sposób naturalny bez zbytniego zachwalania. Efektem marketingu szeptanego są przede wszystkim dobrowolne i spontaniczne rozmowy samych konsumentów. W tym wypadku rola marketerów ogranicza się jedynie do pobudzenia dyskusji i drobnej jej moderacji. Dzięki temu informacje o produktach rozchodzą się w sposób całkiem naturalny i nie rażą klientów, bo nie czują się wprost nakłaniani do zakupu. Siła rekomendacji i pozytywnej opinii innego konsumenta jest znacząca. Co oczywiste ludzie dużo bardziej zaufają znajomemu i chętniej wybiorą daną markę, jeżeli tylko została ona już sprawdzona przez osobę z najbliższego otoczenia. Według badań 90% konsumentów podczas wyboru danego produktu kieruje się opiniami oraz rekomendacjami innych klientów, natomiast jedynie 10% badanych zwraca uwagę na reklamę.

 Do działań marketingu szeptanego zaliczamy również kreowanie marki za pomocą influencerów. Jeżeli  produkt chcemy rozreklamować wśród danej grupy docelowej, najlepiej zrobić to od środka. W każdej grupie znajdują sie wiodące osoby posiadające tysiące naśladowców. Wystarczy w delikatny sposób przedstawić produkt za pomocą osoby mającej poklask wśród odbiorców, aby wywołać pytania o miejsce zakupu. 

 

Regulamin