530 877 776
biuro@nmsilesia.pl
Czy potrzebuję Systemu CRM?

Czy Panorama Firm (Eniro) to dobra forma reklamy?

W praktycznie każdej firmie, niezależnie od branży w której działa, najistotniejszy jest klient. Jego satysfakcja z jakości produktów oraz obsługi przekłada się na chęć skorzystania z oferty przedisiębiorstwa. Dlatego też misją każdej firmy powinno być, dbanie o zadowolenie klientów poprzez proponowanie najwyższej jakości produktów i usług.

Bardzo ważną rolę odgrywają również relacje pomiędzy firmą a jej odbiorcami, zarówno potencjalnymi jak i tymi już pozyskanymi. Zarządzanie takimi relacjami jest procesem dość skomplikowanym, aczkolwiek rynek oferuje nam wiele pożytecznych rozwiązań w postaci programów lub aplikacji dla firm. Aplikacjami pozwalającymi na zarządzanie relacjami z klientem są nasze systemy CRM.

Dostępne są w postaci wygodnych w obsłudze programów komputerowych o przyjaznym dla użytkowników interfejsie.

Systemy CRM mogą być użytkowane samodzielnie, jako odrębne moduły lub stanowić aplikację w zintegrowanym systemie zarządzania firmą. Głównym zadaniem systemu zarządzania relacjami z klientem jest wspieranie procesu sprzedaży poprzez właśnie relacje z odbiorcami. Dzięki zmniejszeniu dystansu miedzy firmą z jej klientami kontakt jest o wiele bardziej satysfakcjonujący dla obu stron, co z kolei ułatwia komunikację.

Swoje cele program realizuje poprzez szereg narzędzi, pozwalających zarówno na nawiązywanie jak i utrzymywanie satysfakcjonujących relacji z odbiorcami. Systemy CRM są niezwykle elastyczne, co pozwala dopasować nam konkretne narzędzie do potrzeb danego przedsiębiorstwa.

Małym firmom polecane są prostsze programy, typu miniCRM. Pozwalają one na sprawne zarządzanie niewielką bazą klientów tak, aby każdy odbiorca czuł, że jest dla firmy wyjątkowy. Większym przedsiębiorstwom polecane są bardziej rozbudowane systemy.
Co daje wdrożenie w firmie systemu CRM?

Przede wszystkim pozwala na stworzenie nowoczesnej i funkcjonalnej bazy odbiorców, w której znajdować się będą wszelkie informacje, istotne z punktu prowadzenia działalności. Spis taki może obejmować zarówno dane personalne klientów, jak również historię ich kontaktów z firmą: dokonane zakupy, zaleganie z płatnościami czy składane reklamacje.

Korzystanie z systemu CRM pozwala na usystematyzowanie akcji, jakie kierujemy do klientów. Dzięki kompleksowej bazie danych wiemy, do którego klienta wysłać ponaglenie do zapłaty, a do jakich odbiorców skierować ofertę promocyjną. Można także przeprowadzać segmentację odbiorców i tym samym dopasowywać ofertę do ich preferencji i oczekiwań.

Wszelkie, przeprowadzone akcje mogą być następnie oceniane pod kątem ich efektywności. Dzięki systemom CRM można dowolnie rozbudować sekcję kontaktu z klientem, wpisując do bazy zarówno jego adres jak i mail, numer telefonu czy faks. Dzięki prowadzeniu takiego zestawienia o wiele łatwiej jest analizować informacje o klientach.

Systemy CRM sprawdzają się także znakomicie jako narzędzia wsparcia dla sektora marketingowego i planowania sprzedaży. Pozwalają bowiem na efektywne planowanie zadań w sektorze marketingu pod kątem oczekiwań odbiorców. Możliwe jest też tworzenia tak zwanych założeń sprzedażowych, mając na uwadze preferencje klientów. Wiele firm nie wyobraża sobie dziś funkcjonowania bez nowoczesnego systemu CRM, wspierającego wiele działów w przedsiębiorstwie oraz pozwalającego na jeszcze bardziej nowoczesne i efektywne zarządzanie.