Jak działają systemy do składania zamówień w sklepach internetowych?
Jak działają systemy do składania zamówień w sklepach internetowych?
Standardowy klient wchodzi na stronę Twojego sklepu, dodaje do koszyka produkty, uzupełnia formularz swoimi danymi, po czym klika "Zapłać" i... co dalej? Co w tym momencie dzieje się z jego zamówieniem, gdzie wędruje i w jaki sposób zapisuje się ono w Twoim sklepie internetowym?
Po kliknięciu "Zapłać" system sklepu:
- Sprawdza poprawność danych uzupełnionych w formularzu podczas składania zamówienia. Sprawdza poprawność adresu email, sprawdza czy klient zaakceptował regulamin lub czy wszystkie pola formularza zostały uzupełnione tak, jak powinny być.
- Zapisuje w bazie puste zamówienie, aby przypisać mu jego ID (numer).
- Sprawdza poprawność i dostępność dodanych do koszyka produktów.
- Jeśli klient podczas zakupu chce założyć konto, system sprawdza, czy konto już nie istnieje.
- Wysyła maila do klienta i administratora.
- Aktualizuje utworzone w punkcie 1 puste zamówienie o sprawdzone i zweryfikowane dane.
I wszystko jest OK w 99% przypadkach.
Brakujące zamówienia i możliwie błędy podczas jego składania
Czasami jednak może się zdarzyć, że:
- Klient dodaje produkt do koszyka o 9:00, a zamówienie składa o 18:00. W tym czasie stan magazynowy kupowanych produktów mógł się zmniejszyć i ilość dodanych do koszyka produktów jest mniejsza niż na stanie. Administrator mógł też usunąć dodany do koszyka produkt ze sklepu.
- Klient podczas składania zamówienia chce założy konto na email, na który konto jest już założone.
- Użyty kod rabatoy stracił ważność.
- Administrator usunął przewoźnika wybranego przez klienta.
W takim przypadku Twój sklep internetowy wyświetli klientowi komunikat o błędzie, a utworzone zamówienie (na potrzeby przypisania numeru ID) zostanie usunięte. Kolejne zamówienie będzie o dwa numery większe (system mimio usuniętego zamówienia zapamiętuje jego unikalne ID i nie pozwala wykorzystać go ponownie).
Inne problemy z zamówieniami?
Jeśli zamówienie zostało złożone poprawnie klient i administrator otrzyma maila z jego podsumowaniem i potwierdzeniem. Czasem jednak serwer może się zawiesić lub wystąpi inny nieprzewidziany błąd i zamówienie może nie zapisać się w bazie. W takim przypadku prześlij nam mailem (opcja: Przekaż dalej) feralne zamówienie - sprawdzimy co mogło być przyczyną i naprawimy to.
Komentarze
Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!