ul. Wspólna 3

41-200 Sosnowiec

Pon - Piąt

9:00 - 17:00

530-877-776

biuro@nmsilesia.pl

Polityka prywatności

§1 ZASADY OGÓLNE

  1. Polityka prywatności obejmuje zasady dotyczące obróbka danych osobowych przez Witrynę Internetową, w tym fundamenty, cele i zakres obróbki danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie używania plików cookies oraz instrumentów analitycznych.
  2. Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Stronę Internetową jest:
    NM Silesia Sp. z o.o.
    ul. Wielka Skotnica 92/10
    41-400 Mysłowice
    biuro@nmsilesia.pl
    Numer KRS: 0000687838
    NIP: 2220904621
    REGON: 367938874
    - nazywany dalej “Administratorem”
  3. Dane osobowe na Stronie Internetowej przetwarzane są przez Administratora zgodnie z aktualnymi przepisami prawa, w szczególności stosownie do uregulowania Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w kontekście przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (uniwersalne rozporządzenie o ochronie danych) - nazywane dalej „RODO”.
  4. Korzystanie ze Strony Internetowej jest opcjonalne. Analogicznie, podanie danych osobowych przez użytkującego ze Witryny Internetowej jest opcjonalne, z wyjątkiem:
    • obligacji ustawowych - dostarczenie danych osobowych jest koniecznością ustawowym wynikającym z uniwersalnych regulacji prawa nakładających na Kierownika obowiązek obróbki danych osobowych (np. obróbka danych dla prowadzenia ewidencji podatkowych lub rachunkowych) i niepodanie ich uniemożliwi Kierownikowi realizację tychże zadań.
  5. Administrator wnosi specjalnej staranności w celu ochronić interesy osób, których obrabiane przez niego dane osobowe się tyczą, a szczególnie jest odpowiedzialny i zapewnia, że zebrane przez niego dane są:
    • przetwarzane prawidłowo;
    • zebrane dla określonych, legalnych zamierzeń i nie podlegają dalszej obróbce niezgodnej z tymi celami;
    • merytorycznie prawidłowe i właściwe w stosunku do celami, w jakich są obrabiane;
    • przechowywane w formie, która umożliwia identyfikację osób, których dotyczą, nie więcej niż jest to niezbędne do zdobycia celu przetwarzania;
    • przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, obejmujące ochronę przed niedozwolonym lub niewłaściwym przetwarzaniem oraz niespodziewaną utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich metod technicznych lub organizacyjnych.
  6. Biorąc pod uwagę charakter, obszar, środowisko i cele przetwarzania oraz zagrożenie pogwałcenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie i wadze zagrożenia, Kierownik wdraża stosowne środki techniczne i organizacyjne, by obróbka odbywało się stosownie z rozporządzeniem i by potrafić to udowodnić. Kierownik używa metody techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione, danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną.

      §2 PODSTAWY PRZETWARZANIA DANYCH

      1. Kierownik ma prawo do obróbki danych osobowych, gdy – i w takim zakresie, w jakim – spełniony jest co najmniej jeden z poniższych warunków:
        • osoba, której dane się tyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów; obróbka jest niezbędna do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane się tyczą, lub do realizacji działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy;
        • przetwarzanie jest niezbędna do realizacji obowiązku prawnego obowiązującego na Administratorze;
        • przetwarzanie jest niezbędna do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Kierownika lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane się tyczą, potrzebujące ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem.
      2. Przetwarzanie danych osobowych przez Administratora wymaga każdorazowo zaistnienia co najmniej jednej z podstaw określonych powyżej. Konkretne podstawy przetwarzania danych osobowych Internautów odwiedzających Witrynę internetową są wskazane poniżej.

        §3 CEL, PODSTAWA, OKRES I ZAKRES PRZETWARZANIA DANYCH

        1. Każdorazowo cel, podstawa, okres i zakres oraz odbiorcy danych osobowych obrabianych przez Kierownika wynikają z działań realizowanych przez daną osobę odwiedzającą ze Witryny Internetowej. Przykładowo jeżeli dany Internauta decyduje się na użycie z Formularza Kontaktu na Stronie Internetowej, to jego dane osobowe będą przetwarzane tylko i wyłącznie w celu odpowiedzi na podejście.
        2. Kierownik może obrabiać dane osobowe na Stronie Internetowej w następujących celach, na następujących podstawach, w okresach oraz w następującym obszarze:
        3. Cel przetwarzania danych:
          • Reagowanie na zgłoszenie
          • Wysyłka wiadomości email w ramach usługi biuletynu informacyjnego
          • Ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń jakie może wymagać Administrator lub jakie mogą być wznoszone wobec Administratora

        §4 ODBIORCY DANYCH

        1. Dla prawidłowego funkcjonowania Strony Internetowej konieczne jest korzystanie przez Administratora z usług podmiotów zewnętrznych. Administrator korzysta wyłącznie z usług takich organizacji przetwarzających, którzy zapewniają odpowiednie gwarancje implementacji odpowiednich narzędzi technicznych i organizacyjnych, tak by przetwarzanie spełniało wymogi Rozporządzenia RODO i zabezpieczało prawa osób, których dane dotyczą.
        2. Transfer danych przez Administratora nie następuje w każdym wypadku i nie do wszystkich określonych w polityce prywatności odbiorców lub kategorii odbiorców – Administrator przekazuje dane jedynie wtedy, gdy jest to wymagane do realizacji danego celu przetwarzania danych osobowych i tylko w obszarze wymaganym do jego zrealizowania.
        3. Dane osobowe Internautów korzystających z Strony Internetowej mogą być przekazywane następującym odbiorcom lub kategoriom odbiorców:
          • dostawcy usług zaopatrujący Administratora w rozwiązania technologiczne techniczne, informatyczne oraz organizacyjne, umożliwiające Administratorowi prowadzenie biznesu i oferowanych za jego pośrednictwem Serwisów Elektronicznych (w szczególności dostawcy poczty elektronicznej i hostingu oraz dostawcy oprogramowania do zarządzania biznesem i udzielania wsparcia technicznego Kierownikowi) - Kierownik dzieli się zebrane dane osobowe Użytkowników wybranemu dostawcy działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie wymaganym do zrealizowania danego celu obróbki danych zgodnie z niniejszą polityką prywatności.
          • dostawcy usług księgowych, prawnych oferujący Kierownikowi wsparcie księgowe, prawne (w szczególności biuro księgowe, kancelaria prawna lub firma windykacyjna) - Kierownik dzieli się zebrane dane osobowe Użytkowników wybranemu dostawcy pracującemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu obróbki danych zgodnego z niniejszą polityką prywatności.

        §5 PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ

        1. Prawo dojścia, sprostowania, ograniczenia, usunięcia lub przenoszenia - osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, eksterminacji („prawo do bycia zapomnianym”) lub restrykcji w przetwarzaniu oraz ma prawo do zaprotstestowania wobec przetwarzania, a także ma prawo do przenoszenia swoich danych. Szczegółowe warunki realizacji wskazanych wyżej praw są opisane w art. 15-21 Rozporządzenia RODO.
        2. Prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie – osoba, której dane przetwarzane są przez Administratora na podstawie wyrażonej zgody ma prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na legalność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
        3. Prawo składania zażalenia do organu nadzorczego – osoba, której dane są procesowane przez Administratora, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w sposób i trybie określonym w przepisach Rozporządzenia RODO oraz prawa polskiego, w szczególności ustawy o ochronie danych osobowych. Organem nadzorczym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
        4. Prawo do sprzeciwu - osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) (interes lub zadania publiczne) lub f) (prawnie uzasadniony interes administratora), w tym profilowania na podstawie tych przepisów. Administratorowi w takim przypadku nie wolno już procesować tych danych osobowych, chyba że pokaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do określenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
        5. W celu osiągnięcia uprawnień, o których mowa w niniejszym paragrafie można kontaktować się z Administratorem poprzez wysłanie stosownej wiadomości pisemnie lub pocztą elektroniczną na adres Administratora podany w paragrafie 1.

        §6 COOKIES NA STRONIE INTERNETOWEJ, DANE EKSPLOATACYJNE I ANALITYKA

        1. Pliki Cookies (ciasteczka) to małe informacje tekstowe w postaci tekstowych plików, wysyłane przez serwer i przechowywane po stronie osoby przeglądającej stronę internetową (np. na dysku twardym komputera, laptopa, czy też na karcie pamięci smartfona – w zależności z jakiego urządzenia korzysta odwiedzający naszą Stronę Internetową). Szczegółowe informacje dot. plików Cookies, a także historię ich powstania można odnaleźć m.in. tutaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ciasteczko.
        2. Administrator może procesować dane zawarte w plikach Cookies podczas korzystania przez przeglądających ze Strony Internetowej w następujących celach:
          • przechowywania danych z skompletowanych Formularzy , ankiet lub danych logowania do Strony Internetowej;
          • dostosowywania zawartości Strony Internetowej do indywidualnych preferencji przeglądających (np. dotyczących kolorów, rozmiaru czcionki, układu strony) oraz poprawy korzystania ze Strony Internetowej;
          • prowadzenia anonimowych statystyk przedstawiających sposób korzystania ze Strony Internetowej.
        3. Standardowo większość internetowych przeglądarek dostępnych na rynku domyślnie przyjmuje zapisywanie plików Cookies. Każdy ma możliwość określenia warunków korzystania z plików Cookies za pomocą ustawień własnej internetowej przeglądarki. Oznacza to, że można np. częściowo redukować (np. czasowo) lub całkowicie dezaktywować możliwość zapisywania plików Cookies – w tym ostatnim przypadku jednak może to mieć wpływ na niektóre funkcjonalności Strony Internetowej .
        4. Ustawienia przeglądarki internetowej w zakresie plików Cookies są istotne z punktu widzenia zgody na korzystanie z plików Cookies przez naszą Stronę Internetową – zgodnie z przepisami taka zgoda może być również dokonana poprzez ustawienia internetowej przeglądarki. W braku wyrażenia takiej zgody należy odpowiednio zmienić ustawienia internetowej przeglądarki w zakresie plików Cookies.
        5. Szczegółowe informacje na temat zmiany ustawień dotyczących plików Cookies oraz ich samodzielnego usuwania w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych dostępne są w dziale pomocy przeglądarki internetowej.
        6. Administrator może używać na Stronie Internetowej z usług Google Analytics, Universal Analytics dostarczanych przez firmę Google Inc. (1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA), z usługi Piksel Facebooka dostarczanej przez firmę Facebook Ireland Limited (4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Irlandia) oraz z usługi Heatmap oferowanej przez firmę HeatMap, Inc. Usługi te pomagają Administratorowi oceniać ruch na stronie internetowej. Gromadzone dane procesowane są w ramach powyższych usług w sposób zanonimizowany (są to tzw. dane eksploatacyjne, które uniemożliwiają identyfikacji osoby) do generowania statystyk pomocnych w zarządzaniu na Stronie Internetowej. Dane te mają charakter zbiorczy i anonimowy, tj. nie zawierają cech identyfikujących (danych osobowych) osoby przeglądającej Stronę Internetową. Administrator korzystając z powyższych usług na Stronie Internetowej gromadzi takie dane jak źródła i medium akwizycji przeglądających Stronę Internetową oraz sposób ich postępowania na Stronie, informacje na temat urządzeń i przeglądarek z których odwiedzają stronę, IP oraz domenę, dane geograficzne oraz dane demograficzne (wiek, płeć) i zainteresowania.
        7. Możliwe jest zablokowanie w łatwy sposób przez daną osobę dzielenia się Google Analytics informacji o jej aktywności na Stronie Internetowej - w tym celu można umieścić dodatek do przeglądarki udostępniany przez firmę Google Inc. dostępny tutaj: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=pl

          530-877-776