MENU
Jesteś tutaj: Artykuły nmsilesia Czy Google Moja Firma to dobra forma reklamy?

Czy Google Moja Firma to dobra forma reklamy?

13:14, dnia 26 kwiecień 2019r.
2122
0

Czy Google Moja Firma to dobra forma reklamy?

Bardzo często, kiedy klienci pytają mnie o podstawowe aspekty pozycjonowania, rozmowa schodzi na temat Wizytówki Google (obecna nazwa to Google Moja Firma). Nawet jeśli nasza strona jest maksymalnie zoptymalizowana pod pozycjonowanie, brak odpowiedniego dodania do Map, sprawi że firma cały czas będzie tracić potencjalnych klientów. A wystarczy tak niewiele żeby każdego dnia otrzymywać nowe zlecenia.

Wizytówka Google (Wpis w Mapach Google, Google Moja firma) to usługa, której wprowadzanie zaczęliśmy już około 2010 roku. Wtedy było to dużo bardziej skomplikowane niż obecnie, a ilość elementów na które mieliśmy wpływ przy prezentacji firmy, była kilkakrotnie większa. Lata minęły, usługa zmieniała swoją nazwę i obecnie wpis w Google Moja Firma może dodać sobie właściwie każdy i jest to bardzo proste. Jednak z naszych obserwacji wynika, że ilość elementów na które zwraca uwagę wyszukiwarka, nie zmieniła się i wypełniając wpis standardowo, nie dojdziemy do oczekiwanych wyników.
Jeśli na nasze hasło, w naszej miejscowości w Mapach Google wyświetla się obecnie 10 firm, to nieudolnie dokonując wpisu znajdziemy się prawdopodobnie na miejscu 11-stym, albo przy odrobinie szczęścia 6-7-mym - czyli nadal poza widokiem na pierwszej stronie wyników organicznych (w wynikach Google pojawiają się maksymalnie 3 firmy z Google Maps - z różnymi wyjątkami)
Dlatego właśnie w pakiecie "Wizytówka Google" znajduje się również sporo innych zabiegów, pomagających naszej firmie się wybić.
Pamiętajmy również, że zgodnie z regulaminem Google możemy posiadać tylko jeden wpis w Mapach Google dla jednej firmy, a tworzenie kilku na tym samym adresie, może przynieść efekt odwrotny od zamierzonego. Dlatego warto oddać tę usługę profesjonalistom.

Ile warta jest Wizytówka Google?

Oprócz ceny najistotniejsze jest co taka Wizytówka może nam zaproponować. Oczywiście poza szeroko pojętą “reklamą naszej firmy”, “pozyskiwaniem potencjalnych klientów” możemy oprzeć się na konkretnych liczbach i statystykach.

Tak wyglądają statystyki wyświetleń w ciągu 3 miesięcy (pamiętajmy że była to usługa za 300zł jednorazowo)

Jako standardowa reklama firmy, która ma za zadanie tylko przedstawić nazwę firmy klientowi tak żeby się z nią zaznajomił to wynik jest całkiem dobry. W ciągu roku taką wizytówkę może obejrzeć około 90 tys. potencjalnych klientów, w tym około 6000 w samych Mapach Google (a tutaj znajdują się przede wszystkim klienci mobilni - szukają “tu i teraz” oraz klienci szukający bliższych informacji kontaktowych).
W przeliczeniu na jednego klienta to koszt 0,003zł za wyświetlenie (0,05zł w Mapach Google), a pamiętajmy że usługa działa bezterminowo, więc z każdym rokiem koszt ten jest coraz niższy.

Przejdźmy do bardziej wymiernych korzyści:

W czasie 3 miesięcy Firma odebrała około 200 połączeń telefonicznych (w ciągu roku może to być około 800), czyli średni koszt połączenia to jedynie 37 groszy, w porównaniu do np. Google Adwords, gdzie koszt reklamy z połączeniem to około 13zł za kliknięcie. 37 groszy za połączenie, gdzie pozyskane zlecenie mieści się w granicach 250-15000zł jest bardzo opłacalnym wynikiem. Sama oszczędność na reklamie Google ADS to 10000zł, a wartość pozyskanych zleceń to 80000 zł (zakładając że jedynie 20% dzwoniących na Pogotowie Hydrauliczne zdecyduje się na usługę za 500 zł). W kalkulacji nie liczymy klientów, którzy chcieli wykonania sieci hydraulicznej lub CO w domu, których koszt zaczyna się od kilku tys. zł.

Na zdjęciu widać, że mało osób wyszukiwało dojazd do firmy, ale jest to wynikiem nie dodania adresu (firma działa na danym terenie - nie przyjmuje klientów w siedzibie).


Podsumowując - jakie korzyści daje Profesjonalny (wykonany przez nas) wpis w Google Maps?

1. Oszczędność czasu - samodzielnie może zająć Ci to nawet kilka godzin, a możesz pominąć najistotniejsze elementy.
2. Oszczędność pieniędzy na reklamach Google - Jak wyliczyliśmy na przykładzie hydraulika to nawet 10 000zł oszczędności.
3. Pozyskanie dodatkowych klientów - jak pokazują statystyki to nawet kilkudziesięciu miesięcznie, gdzie koszt pozyskania klienta to kilkadziesiąt groszy do kilku zł.

Przy okazji jeszcze statystyki połączeń dla Wizytówki Google firmy zajmującej się samochodowymi instalacjami LPG w jednym z 10 największych miast w Polsce. Koszt Instalacji wynosi od 2500 zł - jaka jest wartość potencjalnych klientów, każdy może wyliczyć samodzielnie.

Jeśli chodzi o wygląd wpisu, to wygląda on bardzo podobnie, niezależnie czy wizytówka została stworzona wraz z pozostałymi usługami i optymalizacją czy standardowo, ale w statystykach widać różnicę.

Jeżeli natomiast, konkurencja slabo się reklamuje, albo zostawimy ja daleko w tyle wiele lat wcześniej, to widok naszej wizytówki może być następujący:

Jak widać dobrze zoptymalizowana Wizytówka może pracować dla nas przez długie lata i dostarczać klientów. Co ważne im dlużej taka dobrze zoptymalizowana Wizytówka istnieje, tym bardziej umacnia się jej pozycja i tym trudniej konkurencji wypłynąć. W niektórych miastach możemy sprawiać wrażenie, że jedyną dostępną firmą jest właśnie nasza, a klienci nie będą dalej szukać tylko chwycą za telefon i będą dzwonić.

Jeżeli zastanawiasz się kto może wykonać dla Ciebie taki profesjonalny wpis, przeczytaj ofertę Wizytówki Google i prześlij zamówienie. Możesz tylko zyskać.

Po co jest Certyfikat SSL? 13:29, dnia 26 kwiecień 2019r.

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!

Napisz komentarz

Imię:*
Email:*
Komentarz:*