MENU
Jesteś tutaj: Artykuły nmsilesia COVID-19 w firmie: Jak uchronić firmę przed spadkiem przychodów?

COVID-19 w firmie: Jak uchronić firmę przed spadkiem przychodów?

#COVID-19 #tarcza kryzysowa #jak uratować firmę #pandemia w firmie #czy zamknąć firmę

13:14, dnia 26 kwiecień 2020r.
1228
0

Jak uratować firmę w czasie Pandemii?

W 2020 roku Polską gospodarkę spotkało to co było nieuniknione i spodziewane od dłuższego czasu. Po latach kiedy firmy niemal bez wysiłku mogły rosnąć, pozyskując pośrednio lub bezpośrednio pieniądze, które polski rząd bez namysłu pompował w konsumentów, nastały gorsze czasy. Wiele firm zostało odciętych od klientów z dnia na dzień i jeśli nie potrafiły sobie z tym poradzić już pozwalniało pracowników lub zakończyło swoją działalność czekając na lepsze czasy.

Oczywiście każdy biznes ma swoją specyfikę i nawet jeśli są jakieś wyjścia dla całej branży, to koszty i czas wdrożeń niektórych rozwiązań mogą być zbyt duże, żeby każda firma przetrwała.

Od wielu lat przekonujemy naszych klientów do wprowadzania automatyzacji procesów składania zamówień, czy ich obsługi. Kiedy na rynku zaczęło brakować pracowników, a rząd ustalił odgórnie jaką mają mieć minimalną produktywność, temat zaczynał być coraz bardziej aktualny. Jeśli w firmie kilkadziesiąt godzin w tygodniu, poświęca się na wystawianie proform, faktur, sprawdzanie wpłat od kontrahentów czy wysyłanie powiadomień o kończących się usługach, a automatyczny skrypt może wykonać to samodzielnie. Warto zastanowić się przy jakiej cenie takiego systemu nieopłacalne staje się utrzymywanie pracownika do powyższych czynności. A może po prostu pracownik, który zna realia firmy, przyda się przy generowaniu nowej sprzedazy bardziej niż przy "papierkowej robocie". Od razu podpowiem, że taki system na rynku to kilkaset złotych miesięcznie, a u nas już za 150zł można go wdrożyć.

Dlaczego więc standardowy polski przedsiębiorca wystawia ręcznie proformę lub przesyła numer konta kontrahentowi?

Do tej pory w polskich firmach nie liczyło się czasu poświęcanego na takie czynności, jednak kiedy ów pracownik nie przychodzi do pracy z powodu pandemii lub pracuje zdalnie nie mając dostępu do pełnej dokumentacji firmy, blokuje to całkowicie możliwości przyjmowania zapłaty za usługi.

Czy potrzebuję takiego systemu?

Zadaj sobie podstawowe pytanie: Ile godzin miesięcznie tracę na wysyłaniu proform, pozyskwaniu danych do nich, przepisywaniu danych klienta z jednego miejsca do drugiego?
Ile czasu oszczędzę kiedy klient sam wpisze się w bazie klientów, wypełni zamówienie, opłaci, a ja dostanę tylko powiadomienie że jest coś do zrobienia (wtedy mogę przypisać zadanie pracownikowi)?

Jeśli nadal nie wiesz jak może to wpłynąć na Twoją firmę, skontaktuj się z nami!

Tel. 530 877 776

W czasie rozmowy telefonicznej możemy zastanowić się ile godzin miesięcznie możesz zaoszczędzić.

Ile warty jest taki System?

Wartość można policzyć mnożąc ilość zaoszczędzonych w miesięcu godzin przez kwotę, którą musisz zapłacić pracownikom, działającym bez systemu. Możesz też przeliczyć ile nowych zleceń Twoi pracownicy mogą obsłużyć, kiedy zamiast zajmować się fakturami, będą rozmawiać z klientami, na których wcześniej nie mieli czasu.

Ułatwię Ci zadanie, jeśli nie lubisz głębokiej analizy. Koszt miesięczny tych oszczędności to u nas abonament 150zł. Czyli, jeśli zaoszczędzisz chociaż 3-4 godziny pracy w miesiącu, to system zaczyna się zwracać.

Oprócz ceny najistotniejsze jest co taki System Zarządzania Firmą nam rzeczywiście daje.


Podsumowując - jakie korzyści daje Profesjonalny System Zarządzania Firmą (CRM)?

1. Oszczędność czasu - co miesiąc kilka do kilkuset godzin poświęcanych na pozyskiwaniu i przekazywaniu danych klientów.
2. Oszczędność pieniędzy - Zamiast angażować środki w pracowników obsługujących zamówienia, można je przeznaczyć już na wykonanie działań za które klient płaci.
3. Pozyskanie dodatkowych klientów - jeśli w Twojej firmie nadal wysyła się kontrahentowi numer konta lub proformę, sprawdź (jeśli możesz), ilu klientów zrezygnowało z powodu niskiego poziomu obsługi. U nas klient dostanie profesjonalnie wyglądające zamówienie z systemu, po jego zatwierdzeniu proformę, a po płatności, automatycznie fakturę. Jeśłi którejś z czynności nie zrobi, system poprosi go o dokończenie transakcji i przypomni o niej.

Co jeszcze powinienem wiedzieć?

Przede wszystkim, w artykule poruszamy temat uniwersalnego systemu. W każdej firmie możemy dopasować go do realiów i na prawdę nie ma różnicy czy to zakład fryzjerski, sklep spożywczy, czy serwis ogumienia.
W każdej z tych firm można poprawić obsługę płatności, składania zamówień i obsługi klienta. Jak pokazały obecne czasy pandemii i jak pokażą kolejne miesiące, przetrwają te firmy, które szczybciej przystosują się do nowych realiów.

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!

Napisz komentarz

Imię:*
Email:*
Komentarz:*