Czy Panorama Firm to dobra forma reklamy?
#Panorama firm # opinie # formy reklamy w Internecie
Czy Panorama Firm to dobra forma reklamy?
Bardzo często, zdarza mi się słyszeć od klientów powyższe pytanie lub "które z popularnych form reklamy w Internecie są skuteczne?". Każdemu odpowiedź może nasunąć się sama, jednak postarajmy się zglębić problem nieco bradziej.
Panorama Firm to nadal spora firma działająca na polskim rynku. W Internecie to spory agregat informacji o różnych firmach. Tego czy ktoś korzysta z Panoramy Firm obecnie dość łatwo się dowiedzieć na dwa sposoby. Przede wszystkim jeśli mamy już taki wpis, dość łatwo możemy dojść do statystyk wpisu, który firma nam udostępnia. Tam znajdziemy wszystkie informacje na temat wejść z serwisu. Jeśli wolimy korzystać z innych wiarygodnych informacji, warto zainstalować Google Analytics i wtedy bezsprzecznie widzimy skuteczność takiego wpisu.
Drugim sposobem jest obserwacja własnych zachowań. Dosyć łatwo jesteśmy w stanie przywołać w pamięci wszystkie sytuacje, kiedy to Panoramę firm odwiedziliśmy. Jeśli pamięć mamy "dobrą, ale krótką" wystarczy wejść do historii naszej przeglądarki i tam znajdziemy wszystkie sytuacje kiedy to szukaliśmy jakichś usług i trafiliśmy zamiast do Wizytówek Google, do Panoramy Firm.
Warto przyjrzeć się dokładniej aktualnej ofercie, którą na pewno usłyszymy od konsultanta. Jeśli ktoś zna jakiś inny sposób aby otrzymać wiarygodną informację o ich ofercie, chętnie przyjmę to na maila.
1. Od konsultantów Panoramy firm słyszałem "Z Panoramy Firm korzystają tysiące polskich firm" - Oczywiście możemy przyjąć to jako prawdę, ponieważ w katalogu tym znajduje się bardzo wiele zarówno aktualnie działających firm, jak i tych których już na rynku nie ma. To w jaki sposób firmy się tam znalazły, to prawdopodobnie tajemnica firmy, choć również moja firma znalazła się tam bez jakiejkolwiek zgody z mojej strony. Czyli na pewno biernie korzysta z niej wiele firm. Czy klienci i kontrachenci korzystają z zawartych w PF informacji to już kwestia statystyk, bardziej niż odczuć.
2. Słyszałem również: "Panorama Firm przekieruje do Państwa firmy klientów" - to z pewnością również może być prawda. Ważniejsze jest ilu tych klientów i za jaką cenę. Według relacji różnych osób ceny wahają się w różnych przedziałach. Warto przeczesać Internet lub po prostu zadzwonić i umówić się z pracownikiem Panoramy Firm. Pracownicy dojadą do Ciebie bezpłatnie, a na jaką kwotę przy okazji podpiszesz umowę to już inna sprawa. Kilka lat temu otrzymałem szczegółowe statystyki wpisu, ale takich opinii użytkowników jest wiele. Każdy musi wyliczyć samodzielnie ile jest w stanie wydać na pozyskanie jednego klienta i zdecydować.
Na rynku znajduje się sporo usług, z dużo większą skutecznością, które można pozyskać nawet za darmo tak jak Wizytówkę Google (choć można to również zlecić profesjonalistom).
3. "Panorama Firm tworzy dla Ciebie stronę WWW" -
4. "Panorama Firm pozycjonuje Twoją stronę" -
Generalnie jako marketingowiec powinienem powiedzieć, że każda forma reklamy jest użyteczna, jednak pamiętajmy że tą użytecznośc można w łatwy sposób policzyć i porównać z innymi narzędziami do promocji firmy dostępnymi na rynku.
Jeśli chcesz pogłębić swoją wiedzę na temat marketingu internetowego i wielu zagadnień związanych z kreacją wizerunku Twojej firmy w Internecie warto poczytać na ten temat na wielotematycznych blogach jak np. trustweb.pl
Jeżeli zainteresowałeś się reklamą w Panoramie firm, jest na pewno jeden spory plus tej sytuacji. Z pewnością jesteś o krok bliżej
Kiedy następnym razem ktoś z Panoramy Firm zadzwoni do Ciebie... Przypomnij sobie ten artykuł.
Komentarze
Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!